Subaru lmpreza e-BOXER отличник и по безопасност

Subaru Impreza e-BOXER

Няколко дни след дигиталната пресконференция новият Subaru Impreza e-BOXER получи 5 звезди от независимата организация за пътна безопасност EuroNCAP. Това е потвърждение на максималната оценка, присъдена на автомобила още през 2017 г. Петото поколение на модела е достоен наследник на легендарния легендарния Subaru Impreza. Новата разработка – първият по рода си модел Impreza e-BOXER, има за цел да предложи ненадмината безопасност при сблъсък, осигуряваща пълна увереност в комбинация със спортното управление, характерно за Impreza.

Отлично пътно поведение и ефективност със системата e-BOXER

Моделът е оборудван със силов тракт от ново поколение, който съчетава електродвигател с две от основните технологии на Subaru: двигател BOXER и симетричното задвижване на всички колела Symmetrical AWD.

Новият модел запазва забележителното съчетание на системата S-AWD с новия силов агрегат e-BOXER. Той включва 2,0-литров 4-цилиндров двигател с директно впръскване и хоризонтално срещуположно разположени бутала. 80% от вложените в него компоненти са нови. Комбиниран е с електродвигател и специално адаптирана трансмисия Lineartronic, осигуряващи гладко и с 30% по-линейно и по-бързо ускорение, както и отзивчив въртящ момент.

Системата e-BOXER на Subaru настройва съотношението между мощността, доставяна от специално разработения 2,0-литров двигател с директно впръскване (DI), и тази, осигурена от електродвигателя, в съответствие с условията на шофиране, като превключва между 3 режима на задвижване: Engine driving /Задвижване с двигателя/, EV /Електрическо задвижване/, Motor Assist driving /Задвижване с подпомагащ електрически мотор/.

При потегляне или при движение с ниска скорост автомобилът се задвижва само от електродвигателя, постигайки безшумна работа с нулеви емисии. В зависимост от състоянието на автомобила и на батерията, в изцяло електрически режим той може да измине до около 1,6 км при скорост до 40 км/ч. При движение с умерена скорост комбинираната мощност на двигателя с вътрешно горене и електродвигателя осигурява бързо, линейно и пестящо гориво ускорение, докато при висока скорост 2,0-литровият BOXER с директно впръскване едновременно задвижва автомобила и зарежда батерията.

Системата e-BOXER осигурява подобрен разход на гориво в градски условия, като в зависимост от стила на шофиране разходът на гориво може да бъде снижен с до 10% в сравнение с досегашната версия с 2,0-литров бензинов двигател.

Системата e-BOXER премахва неестественото усещане при спиране, характерно за автомобилите с хибридно или електрическо задвижване, осигурявайки бърза реакция и чувство за естествено спиране. Спирачките са лесни за управление и реагират бързо и линейно на натискането на педала, като вдъхват увереност на водача. Това е особено удобно при движение в градски условия с често спиране и потегляне, тъй като прави шофирането по-приятно и спокойно.

Системата на електродвигателя и батерията са разположени надлъжно на шасито. Тежкият електродвигател се намира близо до центъра на тежестта на автомобила, докато батерията и другите компоненти са монтирани над задния мост, осигурявайки още по-нисък център на тежестта и по-добро разпределение на теглото между предния и задния мост на автомобила.

Включената в стандартното оборудване система SI-DRIVE за управление на задвижването, която позволява на водача да регулира характеристиките на дроселовата клапа, избирайки измежду режимите Интелигентен и Спортен, предоставя повече гъвкавост за по-удобно и приятно шофиране. Първият по рода си модел Impreza e-BOXER добавя мощност от електродвигателя за още по-динамично поведение в S режим (Спортен). Комбинацията от системата SI-DRIVE и хибридната система постига по-голяма пъргавина при шофиране. В S режим хибридният модел се отличава с още по-бърза реакция при ускорение в сравнение с бензиновите модели. Водачът може да избира между режим I (Интелигентен) за шофиране с умерени силови характеристики, което подобрява икономията на гориво, и режим S (Спортен) за по-емоционално и динамично шофиране.

Усъвършенствани технологии за безопасност

Impreza e-BOXER е по-сигурен от всякога, оборудван с нови усъвършенствани технологии за безопасност. Стандартното оборудване включва технологията за подпомагане на водача EyeSight. Към оборудването за безопасност на модела са добавени Система за следене на мъртвата зона и страничния трафик (SRVD), Система за автоматично спиране при движение на заден ход и камера за обзор отпред.

Impreza e-BOXER е проектиран да осигурява оптимално ниво на околна видимост – „мъртвите зони“ са сведени до минимум благодарение на формата и оптимизираното разположение на колоните, както и на използването на ъглови стъкла. Видимостта е отлична благодарение на тънките колони, големите прозорци и разположението на страничните огледала, оптимизирани за намаляване на "мъртвите зони".

Моделът се отличава с изключителна защита при сблъсък – с 40% по-добра ефективност на поглъщане на енергията и отвеждане на товара при удар. Технологията Subaru Global Platform включва рама с висока якост и усилен корпус за батерията, които предпазват високоволтовите електрически компоненти, като например батерията, DC-DC преобразувателя и инвертора.

Включена в стандартното оборудване, иновативната и високо ценена технология за подпомагане на водача EyeSight на Subaru осигурява изключително надеждна превантивна сигурност и намалява напрежението при шофиране чрез функции като Система за спиране преди сблъсък, Адаптивен круиз контрол, Асистент за спазване на пътната лента и други.

Моделът е оборудван със Системата за следене на мъртвата зона и страничния трафик (SRVD) на Subaru, която разпознава приближаващи отзад превозни средства. SRVD предлага три основни функции за подобряване на видимостта и неутрализиране на основните причини за произшествия: разпознаване на обекти в "мъртвата зона", подпомагане при смяна на пътните ленти и предупреждение за пресичащи отзад автомобили.

Нова за Impreza e-BOXER е и функцията за Напомняне за задната седалка, която предотвратява забравянето на деца и/или домашни любимци в автомобила, като напомня на водача да я провери, преди да напусне автомобила.

Impreza e-BOXER е оборудван със системата Автоматично спиране на заден ход. Сензори, монтирани на задната броня, разпознават препятствия при движение назад. Водачът получава предупреждение за разпознатите препятствия зад автомобила чрез звукови сигнали и съобщения на дисплея. При голяма вероятност от сблъсък, системата задейства спирачките автоматично, за да предотврати или намали силата на сблъсъка.

Impreza e-BOXER вече е оборудван с камера за обзор отпред, монтирана в долната част на предната решетка. Тя позволява на водача да проверява за приближаващи се автомобили или пешеходци на кръстовища в условия на лоша видимост.

Impreza e-BOXER се предлага стандартно със седем въздушни възглавници, включващи челни въздушни възглавници за водача и пътника отпред, странични въздушни възглавници тип завеса, странични възглавници за предпазване на таза/торса и въздушна възглавница за предпазване на коленете на водача.

 

Подобрено усещане за динамично шофиране

Създаден да се справя с най-суровите атмосферни и пътни условия, компактният хечбек с четири задвижващи колела изпълнява обещанието на Subaru за удоволствие от шофирането, цялостна безопасност и превъзходна здравина. Системата за задвижване на всички колела понижава центъра на тежестта на автомобила с 1 мм и предлага нови динамични характеристики, които осигуряват превъзходни управляемост и стабилност, подобрени показатели за предотвратяване на опасности и окачване, по-бърза реакция на кормилното управление, изключително ниски вибрации и високо ниво на комфорт при шофиране.

Системата за постоянно симетрично задвижване на всички колела – запазена марка на автомобилите на Subaru – повишава увереността и възможностите при всякакви пътни условия, а системата за активно разпределение на въртящия момент, включена в стандартното оборудване, подобрява управляемостта и поведението в завой.

SGP значително подобрява устойчивостта на каросерията и шасито (устойчивост на странично огъване отпред +90%, устойчивост на усукване +70%, устойчивост на предното окачване +70%, устойчивост на задната подрама +100%).

Значително подобрени са окачването и други свързани системи, които елиминират вибрациите в кормилната система, пода и седалките.

Моделът предлага управление с изключително бърза реакция и стабилност, така че автомобилът стриктно следва намеренията на водача, като изисква по-малко корекции на кормилното управление и намалява умората при продължително шофиране.

Новият модел дебютира с по-спортен екстериор, базиран на концепцията „Sporty & Advance“ (спортен и модерен), като същевременно запазва силната фамилна прилика с другите модели на марката. Обновените предна броня и предна решетка добавят елегантност и агресивност към спортното излъчване. Дизайнът на предницата предлага по-модерно излъчване, с елегантния аеродинамичен контур, преминаващ от решетката към фаровете, и опростената масивна броня, подчертаваща широката и ниска стойка на автомобила.

LED фаровете вече са оборудвани със Surface-еmitting LED габаритни светлини, подчертаващи C-образния общ елемент в дизайна на SUBARU и широката и ниска стойка на автомобила. Това усилва усещането за модерност и елегантност.

Дизайнът на задните светлини е изчистен, използвано е затъмнено покритие, а външните секции на светлините оформят C-образния елемент. Също както предната част, задната част на автомобила подчертава широката и ниска стойка.

Новоразработените 17-цолови алуминиеви джанти разкриват характера на модела, придавайки му по-изискан и усъвършенстван спортен вид.