Цялостна безопасност от Subaru
Когато автомобилът ви вдъхва спокойствие, животът става по-приятен. Ето защо за Subaru безопасността е на първо място. С произход от самолетната индустрия, Subaru прецизно настройва, тества и подобрява своите системи за безопасност, разработвани в продължение на 50 години. С усъвършенствани системи за защита и за предотвратяване на сблъсъци и уникални технологии, като глобалната платформа на Subaru (SGP) и Симетричното задвижване на всички колела, Subaru непрекъснато се стреми да подобри цялостната безопасност, за да сведе до минимум риска от произшествия.
Основна безопасност
Основната безопасност започва на първоначалния етап на проектиране. Изключителната видимост, оптималната позиция за шофиране и интуитивните командни органи осигуряват безопасността ви от момента, в който седнете в автомобила.
Видимост във всички посоки
Оптималната позиция на водача, височината на прозорците и разположението на предните колони предоставят отлична видимост във всички посоки с изключително добро зрително поле и намаляване на мъртвите точки.
Превантивна безопасност
С модерни технологии за безопасност като EyeSight*1, превантивната безопасност ви помага да избегнете сблъсъци, преди те да се случат.
Асистент за дълги светлини High Beam Assist (HBA)*2 *3
Асистентът за дълги светлини подобрява видимостта и безопасността при движение през нощта, като може автоматично да сменя светлините между дълги и къси според пътните условия.
Система за следене на мъртвата зона и страничния трафик Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) *2 *3
Системата използва сензори на автомобила, за да ви информира за автомобили, намиращи се в мъртвата зона при смяна на ленти и може да ви предупреди за опасност от удар, при движение назад и наличен страничен трафик.
Предни светлини, следващи завоя (SRH) *4
При движение в завои през нощта, снопът светлина се насочва вляво или вдясно, в зависимост от положението на волана, за да се осигури по-добра видимост.
Автоматично спиране на заден ход Reverse Automatic Braking (RAB) *2 *3
Когато се движите на заден ход, тази система използва четири сензора в задната броня, за да открие препятствия зад автомобила. Ако открие препятствие, системата може да предупреди водача чрез звуков сигнал и автоматично да задейства спирачките, за да избегне сблъсък или да намали щетите от такъв.
*1 EyeSight е система за подпомагане при шофиране, която може да не работи оптимално при всякакви условия на шофиране. Водачът е винаги отговорен за безопасното и внимателно шофиране и за спазването на правилата за движение. Ефективността на системата зависи от много фактори, като например поддръжката на превозното средство, метеорологичните и пътни условия. Консултирайте се с Ръководството за експлоатация за пълни подробности относно работата на системата EyeSight и нейните ограничения, включително функции, упоменати на тази страница.
*2 Водачът е винаги отговорен за безопасното и внимателно шофиране и за спазването на правилата за движение. Не разчитайте само на функциите на Разширения пакет за безопасност за безопасно шофиране. Съществуват ограничения на разпознаващите функции на тази система. Консултирайте се с Ръководството за експлоатация за пълни подробности относно работата на системата и нейните ограничения. Попитайте вашия дилър на Subaru за повече подробности.
*3 Предлага се за версии Style Extra и Premium.
*4 Не се предлага за версия Pure.
Активна безопасност
Благодарение на технологии като Симетричното задвижване на всички колела и SGP, активната безопасност позволява прецизен контрол на вашия автомобил чрез фина настройка на основните елементи на шофирането – управление, завиване, спиране – за да можете да се наслаждавате на шофирането със спокойствие.
Система за контрол на динамиката & Активно векторно управление на въртящия момент
Ако автомобилът се доближи до границите на стабилност, Системата за контрол на динамиката регулира разпределението на въртящия момент, мощността и действието на спирачките на всяко колело, за да подпомогне задържането към правилния курс. Активното векторно управление на въртящия момент задейства спирачките и разпределя по-малко въртящ момент към вътрешните колела и повече към външните колела, като помага за по-прецизно пътно поведение и вземане на остри завои.
Автоматично задържане на автомобила Auto Vehicle Hold
Когато автомобилът е напълно спрял, Auto Vehicle Hold го задържа на място дори когато педалът на спирачката е освободен, което намалява умората на водача при движение с многократни спирания.
Избягване на опасности
Глобалната платформа на Subaru (SGP), Симетричното задвижване на всички колела, конструкцията с нисък център на тежестта, подобреното окачване и повишената устойчивост на шасито обуславят автомобил, който реагира незабавно, когато се предприемат действия за избягване на сблъсък, помагайки да се избегнат опасности на пътя.
Пасивна безопасност
Предназначението на пасивната безопасност е да ви предпазва в случай на сблъсък с въздушни възглавници SRS* и конструкция на двигателя, проектиран за предпази купето в случай на сблъсък.
Пръстенообразна усилена рама
Пръстенообразната усилена рама използва стоманени панели с висока якост и е конструктивно проектирана за по-ефективно поглъщане на енергия от удари от всички посоки.
Защитаващо купето оформление
Сега с конструкцията с нисък център на тежестта на глобалната платформа на Subaru, двигателят и скоростната кутия са разположени още по-ниско и са проектирани така, че да не навлязат в купето в случай на сблъсък.
* SRS: Допълнителна предпазна система. Тя е ефективна, когато се използва в съчетание с предпазните колани.
EyeSight
Водещата технология на SUBARU за подпомагане на водача
Адаптивен круиз контрол
EyeSight*1 не само поддържа зададената от водача скорост, както при традиционния круиз контрол. Когато системата разпознае превозно средство отпред, Адаптивният круиз контрол регулира скоростта, за да поддържа определено разстояние от превозното средство отпред, чрез следене на разстоянието и разликата в скоростите. Той настройва двигателя, трансмисията и спирачките, за поддържане на скоростта в съответствие с потока на трафика в широк диапазон от около 0 км/ч до 180 км/ч. Предназначен за използване по магистрали или други подобни пътища, Адаптивният круиз контрол открива движещия се отпред автомобил и светлините на неговите спирачки и може да Ви помогне да се движите в унисон с трафика при често спиране и потегляне, при движение по магистрала, като осигурява удобство и комфорт при дълги пътувания.
Предупреждение за криволичене в рамките на пъната лента и Предупреждение за напускане на пътната лента
Когато сте разсеяни от умора и се движите нестабилно в лентата за движение, Предупреждението за криволичене в рамките на пътната лента ви помага да останете нащрек, чрез звуков сигнал и мигащ светлинен индикатор. Но Предупреждението за криволичене в рамките на пътната лента се активира само при скорости от около 60 км/ч или повече. Когато се движите със скорост от около 50 км/ч или повече и неволно започнете да излизате от очертанията на вашата лента, без да задействате мигача, Предупреждението за напускане на пътната лента ви уведомява със звуков сигнал и мигащ светлинен индикатор, преди да я напуснете.
Предупреждение за потегляне на водещия автомобил
Когато сте спрели и системата EyeSight регистрира, че движението е потеглило отново, Системата за предупреждение за потегляне на водещия автомобил, подсказва на водача да предприеме действия със звуков сигнал и светлинен индикатор.
Асистент за спазване на пътната лента
При движение по магистрали или други подобни пътища, Асистентът за спазване на лентата на движение може да наблюдава пътната маркировка със стерео камера и да открива когато автомобилът започва да излиза от своята лента. При скорости от около 65 км/ч и повече, асистентът може, чрез задействане на волана, да помогне да се предотврати напускането на лентата, за по-безопасно шофиране.
Система за спиране преди сблъсък*2
Когато усети предстоящ сблъсък с моторно превозно средство или друго препятствие отпред, Системата за спиране преди сблъсък може да предупреди водача със звуков сигнал и светлинен индикатор на таблото. Ако водачът не предприеме действия, за да избегне сблъсъка, системата може автоматично да задейства спирачките за намаляване на удара, или ако е възможно, за да се предотврати сблъсъка. Ако водачът на превозното средство предприеме действия за избягване на инцидента, Подпомагането на спирането преди сблъсък може да помогне на водача за предотвратяването му.
Управление на дроселовата клапа преди сблъсък
Когато системата EyeSight открие препятствие пред вас, но вие потеглите с автомобила напред, вместо назад, Управлението на дроселовата клапа преди сблъсък издава няколко кратки звукови сигнала, включва мигащ индикатор и намалява мощността на двигателя, за да ви помогне да избегнете челен удар.
1 EyeSight е система за подпомагане при шофиране, която може да не работи оптимално при всякакви условия на шофиране. Водачът е винаги отговорен за безопасното и внимателно шофиране и за спазването на правилата за движение. Ефективността на системата зависи от много фактори, като например поддръжката на превозното средство, метеорологичните и пътни условия. Консултирайте се с Ръководството на потребителя за пълни подробности относно работата на системата EyeSight и нейните ограничения, включително функции, упоменати на този сайт.
*2 Системата за спиране преди сблъсък може да не работи при всички ситуации. Не всяка ситуация може да отговаря на необходимите условия, в които системата EyeSight работи оптимално. Това зависи от разликата в скоростта до обектите, височината на обекта и други условия.
Най-безопасният в класа си
SUBARU XV е удостоен с най-високата възможна оценка за безопасност от 5 звезди от Euro NCAP през 2017, а моделът с бензинов двигател беше награден като Best in Class 2017 в категорията "Small Family Car".