От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20,4 милиона BOXER двигателя – една история на успеха, която вече гледа към бъдещето. Хибридната система e-BOXER вече пренесе двигателя с срещуположно разположени цилиндри в епохата на електрификацията. Новата система обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2,5-литров BOXER двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение), което наскоро се появи на европейския пазар.
В BOXER двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьора в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това са най-добрите условия за идеален баланс на масите. Освен това двигателите SUBARU BOXER от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите.
Без BOXER двигателя, като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела -Symmetrical AWD, което отличава марката Subaru вече почти половин век, не би било възможно. От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател) благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от кардановия вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила в полза на балансираното, неутрално и безопасно поведение при шофиране.
Една нова епоха в шофирането: ефективната хибридна система e-BOXER
Уникалната и усъвършенствана комбинация от BOXER двигателя и постоянното задвижване на всички колела, допълнена от безстепенната автоматична трансмисия Lineartronic, и до днес е в основата на автомобилите със 6 звезди. Новата глобална платформа на Subaru осигурява основата за електрификацията на двигателя чрез иновативната технология за задвижване на mild хибридна система e-BOXER – една комбинация,която позволява чисто електрическо задвижване, като същевременно подобрява ускорението и отзивчивостта.